امروز برای شما از راه های تشخیص روماتیسم ستون فقرات محتوایی را آماده کرده ایم تا برای این مورد مساله و مشکل خود را برطرف کنید. توجه کنید که در راه های تشخیص همیشه خطا وجود دارد و باید این مورد توسط پزشک انجام شود.

راه های تشخیص روماتیسم ستون فقرات

آزمایش فیزیکی:

در معاینه دستی، پزشک ممکن است خراشیدگی را در مفصل گردن و یک حرکت ناپایدار از جمله “آزمایش کلانک” مثبت ” (قابل لمس) پیدا کند. علامت ممکن است با سر انحنا و خمیدگی سر معلوم شود.

تصویر برداری رادیوگرافی:

50٪ بیماران مبتلا به بی ثباتی رادیوگرافی واقعا بدون علامت هستند.

رادیوگرافی اولیه باید خمیدگی و گسترش جانبی علاوه بر نماهای داخلی فوقانی / خلفی و جانبی باشد. این دیدها اغلب هر 2 – 3 سال، به خصوص در بیماران با علائم جدید یا احتمالاً نیاز به لوله گذاری، تکرار می شوند. پیشرفت بیماری از طریق فاصله آتلانداودنتال قدامی (AADI)، و فاصله آتلانتودنتال خلفی (PADI) اندازه گیری می شود. سایر تکنیک ها عبارتند از شاخص راناوات، خط مک گرگور، ایستگاه کلارک، و اندازه گیری ردلوند – جانل.
درگیری ستون فقرات با آرتریت روماتوئید یا همان روماتسیم ستون فقرات :

علائمی که معمولاً با آرتریت روماتوئید در ستون فقرات مرتبط هستند، می تواند برای بیمار قابل توجه باشد عبارتند از:

معاینه دستی قسمت متاثر از ستون فقرات باعث حساسیت می شود.

سفتی ناحیه متاثر از ستون فقرات.

خراشیدگی، به ویژه در ناحیه گردن

سردرد می تواند با آرتریت روماتوئید رخ دهد.

دردی که در یک یا هر دو بازو بازتاب می کند، نشان می دهد که یک عصب ستون گردنی تحت تاثیر قرار گرفته است. دردی که در یک یا هر دو پا بازتاب می کند، نشان می دهد که یک ریشه عصبی ستون کمری تحت تاثیر قرار می گیرد.

سختی در راه رفتن که نشانه افزایش فشار روی طناب نخاعی است. مور مور شدن، ضعف بازوها و یا پاها، تغییر در تعادل و هماهنگی که ممکن است نشانه مشارکت مشکل ستون فقرات باشد.

مشکل در کنترل مثانه و حرکت روده ای (به عنوان مثال، بی اختیاری، ناتوانی در ادرار یا ناتوانی در کنترل روده ها) ممکن است نشانه مشکل ستون فقرات باشد.

این امر نیازمند توجه فوری پزشکی است. اگر آرتریت روماتوئید باعث تخریب اتصالات مفاصل ستون فقرات می شود، شرایطی به عنوان اسپوندیلولیستیس، ممکن است گسترش یابد.

در اسپوندیلولیستیس، یک مهره فوقانی به جلو به سمت بالای مهره بعدی مجاور می رود. مهره لغزش کرده، می تواند فشار بیشتری بر روی نخاع یا ریشه های عصبی که از ستون فقرات خارج می شوند، وارد کند و باعث برخی از مشکلات فوق در ارتباط با فشار بر نخاع شود.

روماتیسم ستون فقرات چگونه درمان می شود؟

در اغلب موارد, درمان آرتروز ستون فقرات در راستای تسکین علایم درد و افزایش توانایی فرد در کارکردش است.

هدف آن داشتن یک سبک زندگی سالم است. درمان اولیه ممکن است شامل کم کردن وزن در صورت نیاز و سپس برای همه, حفظ وزن سالم می باشد. همچنین ورزش نیز مهم است.
ورزش علاوه بر کمک به مدیریت وزن نیز می تواند به این موارد کمک کند:

_افزایش انعطاف پذیری

_بهبود وضعیت روحیه

_تقویت قلب

_بهبود جریان خون

_انجام وظایف روزمره

برخی از تمرین های مرتبط با درمان استئوآرتریت شامل شنا, پیاده روی و ایروبیک است.

ورزش می تواند به دسته های زیر تقسیم شود

تمرین های تقویتی:

این تمرین ها به دنبال ایجاد ماهیچه های قوی تر هستند. آن ها از طریق مقاومت با استفاده از وزن و یا باندهای لاستیکی عمل می کنند.